Laatste dag Sydney en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Henri en Charlotte - WaarBenJij.nu Laatste dag Sydney en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Henri en Charlotte - WaarBenJij.nu

Laatste dag Sydney en Cairns

Blijf op de hoogte en volg Henri en Charlotte

05 Juni 2018 | Australië, Cairns

Vanuit het zonnige Cairns even weer een update over de laatste dagen :-)

Ferry en Sydney Swans

Vrijdag hebben we vanuit de haven van Sydney de ferry genomen naar Watsons Bay. Dit was een leuk boottochtje naar een ander deel van Sydney. Onder het genot van een coffee to go begonnen we aan een wandeling naar twee vuurtorens. De eerste vuurtoren genaamd Hornby Lighthouse was even zoeken.We liepen namelijk per ongeluk bijna een marinebasis op. Daar kwamen we achter toen we een bord zagen waarop stond dat verder lopen na dit bord 'strictly forbidden' was, dus we draaiden, net als een gezin dat ook de vuurtoren zocht, maar gauw weer om ;-). Uiteindelijk konden we bij een klein strandje een trap omhoog en kwamen we langs het idylische strandje Lady Bay terecht bij de rood-witte vuurtoren. Deze vuurtoren is geplaatst naar aanleiding van een schip die op weg was naar Sydney maar tegen de rotsen is geknald waardoor 220 mensen om het leven kwamen. Een man heeft het overleefd. De locatie van de tweede vuurtoren was minder bijzonder en toen hebben we de bus teruggepakt naar ons hotel.Die avond gingen wij naar de Australian Football wedstrijd van de Sydney Swans vs. Carlton. Bij het stadion een mooie rood-witte sjaal gekocht van the Sydney Swans om ons nieuwe favoriete club te supporten. Om de sfeer compleet te maken aten we als avondeten in het stadion een broodje hotdog en daarna kon de wedstrijd beginnen! Gelukkig hadden we de regels even opgezocht zodat we het spel goed konden volgen. Als de Swans een goal of een behinder hadden gemaakt werd er natuurlijk flink gejuicht(soms iets te enthousiast door Charlotte haha :-) ). Maar niet voor niets want onze boys hebben gewonnen met 91-61! Het was een hele leuke sfeer en we zijn weer een Aussie ervaring rijker.

Op zaterdag 2 juni vlogen wij in 3 uur naar Cairns toe. Deze vlucht was ook prima en tegen 18.00 kwamen we aan in ons Airbnb appartement. Appartement ziet er netjes uit en heeft uitzicht op de haven. Die avond gegeten bij Outback Jacks. Zondag hadden wij heerlijk een dagje niets gepland. Ontbeten met yoghurt en muesli op het balkon en daarna opstap om Cairns een beetje te verkennen.De middag hebben wij doorgebracht bij het zwembad aan de boulevard: Esplanade Lagoon. Heerlijk genoten van de zon, het water en deze fijne plek.

Daintree Rainforest & Cape Tribulation

Vandaag vroeg opgestaan want al om 7.00 werden we opgehaald om naar Daintree Rainforest te gaan. Na 1,5 uur rijden gingen we met de boot de Daintree River op en hebben we een aantal crocs en ook een slang gespot! Heel tof! Vervolgens hebben we een wandeling gemaakt in het regenwoud en kwamen we spinnen en een hagedis tegen.Net Freek Vonk in het wild ;-) Na deze ook best wel spannende wandeling kwamen we aan bij een plek waar we wallabies hebben gevoerd en daarna zelf ook mochten eten.Een Aussie bbq stond er op het menu! Charlotte, grote vleeseter als ze is, kon naast de lekkere salades gelukkig nog een veggieburger krijgen. Na de lunch gingen we naar een poeltje waar Henri nog een duik in het water heeft genomen. Hier kregen we allerlei tropisch fruit,een kop Daintree tea en damper (oftewel bush cake). Vervolgens onderweg prachtig uitkijkpunt waar de jungle overgaat in de zee. Na een korte maar mooie wandeling over Cape Tribulation gingen we weer terug naar Cairns.

Great Barrier Reef

Vandaag 5 juni stonden we om 07.30 uur bij de haven om naar het Great Barrier Reef te gaan. Op de boot kregen we onze snorkelspullen, een kop koffie of thee en een muffin erbij. Na bijna 1,5 uur varen kwamen we aan bij de eerste snorkelplek: Michaelmas Bay.Superhelder en warm water en een prachtig wit strandje erbjj waar vanuit wij begonnen te snorkelen. Eerst even wennen aan de manier van ademhalen en de zoute smaak van het water, maar wat is snorkelen toch leuk! Prachtige onderwaterwereld: mooie koralen, annemonen en vissen. Nemo is ook nog gespot!:-) Verder was de papegaaivis heel mooi en hebben we ook een paarse zeester gezien.Henri had hem al gezien maar Charlotte schrok ineens enorm van een megagrote vis die in de buurt zwom. Gelukkig was het geen haai ;-) Maar het was wel een mooi groot exemplaar. Terug op de boot een lekkere lunch gehad en daarna door naar Hastings Reef voor de tweede plons. Dit was echt wel een ander onderdeel van het Reef want het was open water en bepaalde gebieden waren best wel diep. Grote scholen vissen gezien, we hoorden dat dit hier best wel bijzonder was om te zien, dus het was tof om dit te hebben gezien. Na nog een rondje op de glassbodemboat waar we nog wat info kregen gingen we met de boot terug naar Cairns. Vooral de terugweg was een bumy ride. De boot deinste flink op en neer dus het was maar goed dat Charlotte haar pilletje tegen zeeziekte had genomen.

We hebben het super naar onze zin hier!:-) Morgen halen we de campervan op en dan kan onze roadtrip beginnen.

Cheers!

Henri & Charlotte