Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Henri en Charlotte - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Henri en Charlotte - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Henri en Charlotte

31 Mei 2018 | Australië, Sydney

Jaaaa! Eindelijk was het zover: op 28 mei begon onze reis naar Australië. En dat was een lange reis ;-) Eerst met de auto naar Dusseldorf om vanuit daar naar Dubai te vliegen. Deze vlucht duurde 6,5 uur. Na aankomst in Dubai konden wij vrijwel meteen gaan boarden. De airbus A380 bracht ons vervolgens in 14 uur naar Sydney. Beide vluchten zijn heel goed verlopen. Emirates is een fijne maatschappij om mee te vliegen: stoelen die fijn naar achteren kunnen, uitgebreid entertainmentprogramma en het vliegtuigeten is ook goed te doen! Bij aankomst in Dubai waren we aardig moe, maar in Sydney viel dat gelukkig reuze mee! De douane ging ook lekker vlot, dus je ziet ons niet voorbij komen in Border Security ;-) We werden opgehaald door onze chauffeur en kwamen tegen 23:15 uur aan bij ons hotel. Even lekker douchen en daarna heerlijk slapen.

Onze eerste echte dag in Sydney zijn we gestart met een ontbijt bij een leuke zaakje vlak naast het hotel, heerlijk buiten in het zonnetje. Pancakes met strawberries (Charlotte) en een breakfast burrito met avocado, scrambled eggs en bacon (Henri). En uiteraard koffie, die hadden wij wel nodig. Vervolgens zijn wij lopends vanuit ons hotel in Potts Point naar de Royal Botanical Gardens gegaan. Dit is een heerlijk groen park om in te wandelen en vanuit mrs Macquaries Point heb je een prachtig uitzicht op het Opera House en de Harbour Bridge! Zo tof om dit nu in het echt te zien! Onderweg hebben wij nog een kookaburra gespot:-) Via de Botanical Gardens zijn we naar het Opera House, de Harbour, The Rocks en Millers Point gewandeld. 'S ochtends hadden wij echt prachtig weer maar toen we gingen lunchen bij Australian Hotel ( met oa krokodilpizza op de kaart) begon het te regenen. We zijn het centrum en Hyde Park nog even in gelopen om vervolgens de bus terug te pakken naar het hotel. 's Avonds hebben wij gegeten bij de Italiaan en zijn we nogmaals naar de Harbour gelopen,ditmaalvoor het Vivid lightfestival. Dit festival staat bekend om de lichtprojecties die worden getoond op bekende bezienswaardigheden. Heel leuk om de stad zo op een andere manier te ervaren.

Donderdag 31 mei

Vannacht helaas een aantal uren wakker gelegen vanwege de jetlag en daarom begon de dag al vroeg. Koffie was dan ook heel erg welkom! Samen met een bananabread en een breakfast burrito was dit weer een prima ontbijt. Vervolgens hebben wij de metro en bus gepakt richting Coogee beach. Vanuit Coogee hebben wij de Coastal walk gemaakt richting Bondi beach. Onderweg kwamen wij prachtige strandjes en uitzichten tegen! Tijdens de Coastalwalk loop je een deel via een enorme begraafplaats. Je kunt zelfs een tour doen want er liggen blijkbaar bekende Australiers. Heel bizar om zo'n plek tijdens de wandeling tegen te komen. Uiteindelijk kwamen wij aan bij het mooie en bekende Bondi beach! Het was niet zo druk op het strand maar ondanks de herfstperiode zijn de surfers nog actief om golven te kunnen pakken. Leuk om naar te kijken! Even een watermeloensapje en koffie gescoord om het centrum van Bondi nog even te bekijken.

Morgenavond staat een wedstrijd van the Sydney Swans op het programma. We zijn heel benieuwd naar Aussie football en de sfeer in het stadion :-) Ons volgende bericht zal waarschijnlijk vanuit Cairns zijn waar o.a een dag Daintree Forrest en een dag Great Barrier Reef op de planning staan.

Liefs

Henri & Charlotte

• 31 Mei 2018 - 14:28

Nienke:

Wauw, ziet er mooi uit!!!
    En een leuk verslag, ben benieuwd naar deel 2

• 31 Mei 2018 - 18:31

Marco:

Ziet er mooi uit, op naar het volgende verslag

• 31 Mei 2018 - 19:36

Ingrid:

Wauw! Super! Wat genieten zeg! Erg leuk om te lezen allemaal!
    Kijk uit naar de volgende blog :)
    Liefs, Ingrid ❤️

• 01 Juni 2018 - 06:32

Linda :

Super gaaf!!

• 01 Juni 2018 - 14:44

Rie Klok:

Erg leuk om alles te lezen en een beetje mee te beleven!
    Wij zien ook uit naar jullie volgende blog.
    Liefs pap en mam

• 01 Juni 2018 - 22:34

Martin En Marion:

Wauw, super leuk om te lezen!
    Klinkt erg goed allemaal, heel benieuwd naar de rest van de verhalen en de foto's :)

Veel plezier nog!

Liefs Martin en Marion